Podgorica – POBJEDA: O ovoj može slobodno se reći doskora tabu temi razgovarali smo i sa gospodinom Rifatom Fejzićem, reisom Islamske zajednice u Crnoj Gori.
Grob Saliha Gaševića
On kaže: – Mešihat Islamske zajednice u Crnoj Gori u arhivima čuva podatke o znamenitim pripadnicima ove zajednice, ali o velikom broju znamenitih ličnosti nema preciznih podataka gdje se nalaze njihovi grobovi.
Ovakvi grobovi su u najčešćem slučaju prepušteni brizi lokalnih odbora Islamske zajednice, kaže on. Bitno je napomenuti da je u prošlosti došlo do uništavanja, brutalnog i neljudskog preoravanja i zatrpavanja muslimanskog groblja, pa sa njima uništavani i grobovi poznatih i priznatih velikana islamske vjere. Takav je slučaj sa grobom hafiza Saliha Gaševića. Rođen u Nikšiću 1850. godine, postavljen za kajmekama u Kolašinu, umro u Bijelom Polju. Autor je najpoznatijeg spjeva „mevlud“ o rođenju i životu poslanika Muhammeda. Pokopan je bio u dvorištu čaršijske džamije u centru Bijelog Polja, gdje se danas nalazi spomenik palim borcima iz Drugom svjetskom ratu. Nakon rata je komunistički režim srušio džamiju, a muslimani Bijelog Polja su uspjeli prenijeti posmrtne ostatke hafiza Gaševića na malo mahalsko groblje u naselju Lješnica. Danas se precizno ne zna lokacija njegovog groba na tom groblju, a nadgrobna ploča je postavljena u dvorište jedine postojeće, gradske džamije u Bijelom Polju.
Ali-paša i Ali Riza
Po riječima gospodina Fejzića, postoji izvjestan broj znamenitih ličnosti, pripadnika Islamske zajednice u Crnoj Gori, albanske i bošnjačke nacionalnosti, a koji su sahranjeni u inostranstvu. Takav je slučaj sa Ali-pašom Šabanovićem iz Gusinja. Po saznanjima koja imamo, sahranjen je negdje u Peći. Veliki doprinos opstanku islama i Islamske zajednice u Crnoj Gori, dao je hafiz Ali Riza Ulcinjaku. On je sahranjen u Albaniji. U islamskoj zajednici do sada nije bilo riječi o premještanju posmrtnih ostataka naših velikana. Ono na šta poseban akcenat stavljamo je: da ako spletom teških okolnosti i burnih vremena naši velikani nijesu bili pošteđeni nepravdi, tako da im mrtvima nije ukazano poštovanje, bitno je danas da u našem sjećanju, u kolektivnoj memoriji zajednice ne sahranimo sjećanja na njihova dobra djela.